June 27, 2015

Eluväärtusi ümber kujundamas

Ma olen 1,8 aastat olnud ema + 9 kuud kooskasvamist raseduse ajal. Ja mida aega edasi, seda rohkem hakkan ma mõistma ema-rolli tähtsust naise elus. Ma poleks arvanudki endast, et olen kodu-tüüpi naine ja et ema-roll mängib mu elus niivõrd suurt rolli. Ma olen alati palju asju korraldanud väljaspool kodu piire, kuid nüüdseks mõistan, et see oli vaid koha täide. Laps täitis selle koha. Mitte, et tegevusi väljaspool laps-kodu piire enam ei oleks. Aga nüüd ma tajun selgelt, mis on need tõeliselt vajalikud ja soovitud tegevused. See kriitiline hindamine ümbritsevale virr-varrile on isegi vabastav. Kui olla niivõrd enda keskmes, siis ei tahagi tormata kõikidele vabaõhukontserditele, teha Eestile suve jooksul kaks tiiru peale ning võtta osa kõikvõimalikest põnevatest projektidest. Päev mänguväljakutel, metsas, suvilas ning õhtune rutiin, lapse magamaminek ja üks hea raamat- ma olen sellega väga rahul, kuigi mu ema nimetab mind vanainimeseks :D

Ainult emaks saades saab naine aru, kas ja kuidas talle see roll sobib. Ma olen näinud kõrval naisi, kes on noored ja heas mõttes pöörased, aga emaks saades tundnud, et see on nii nende teema. Ja olen näinud ka neid naisi, kes unistavad ammu lapsest ja kui lõpuks emaks saavad, on neil muutunud reaalsusega raske harjuda.

Pühendnud ema ei võrdu kindlasti enda unistustest loobumisega. Ja pühendunud ema ei võrdu ka kokkaja-koristaja rolliga. Mina nt siiamaani ei naudi söögitegemist, kuigi laps saab 2-3 korda päevas sooja isetehtud toitu. Ja ma olen nii jonnijuurikas küll, et isegi lapsega kahekesi jäädes teadsin algusest peale, et eneseteostuse ja muude unistuste mõttes jätkan ma oma teed. Laps ei takista ju absoluutselt. Pigem inspireerib veelgi saavutama ja elama täisväärtusliku elu. Justkui nagu oleks nüüd suurem mõte kõigel, mida ma teen.


Pisikesed riided ja värvikirevad mänguasjad
väikesed sööginõud ja kodu täis lapsepilte.

Kunagi ei vahetaks ma neid veel rohkema vaba aja vastu
et teha kõike, mis pähe tuleb või minna sinna, kuhu ma just nüüd tahaks.
Et elada segadusest vabas kodus või et mitte kuulata jonni ja jorinat.

See side, see armastus ja pühendumine on väärt
kõiki hirme, raskusi ja pisaraid.
Ükskõik kui kaugel või lähedal-
ikka ja alati, olen ma su jaoks olemas!







No comments:

Post a Comment