January 31, 2015

Kuidas suhelda oma kaitseinglitega?

Mul on see teema ammu nö laual olnud, aga Pere ja Kodu iganädalase blogipostituse juures justkui ei jäägi aega oma isiklikku blogisse kirjutada. Seda asja peaks parandama.

Aga miks niisugune teema? Need, kes mind tunnevad, teavad, et ma ei hõlju pilvedes ja olen suht kahe jalaga maa peal. Kuid usun ja kogen juba mõnda aega veel midagi, mida silmaga ja mõistusega ei seleta.

Viimasel ajal jututeemad tuttavate ja sõpradega tihti jõuavad just ingli-teemani ja nad küsivad palju huvitavaid küsimusi. Nii ma mõtlesingi kirjutada sellest hoopis ühe postitus. Et need, keda see teema huvitab saavad kohe mõne vastuse kätte. Ja keda veel ei huvita, siis äkki haakub ja leiavad tee inglite maailma :)

Mina jõudsin inglite maailma umbes aastake tagasi, kui elu raskel perioodil tuli mulle appi üks imeline inimene ingelliku reikiga. Tema nakataski mind selle temaatikaga ja ma hakkasin selle teema kohta rohkem uurima ja iseenda peal praktiseerima.

Igal inimesel on kaitseinglid. Isegi, kui ta on täielik ateist, on tal ikka siia ellu kaasa antud kaitseinglid. Jah, just inglid mitmuses, sest enamusel on kaasas rohkem kui üks ingel. Nende ülesanne meie elus on toetada meid läbi elu, kuid siin on üks "aga". Nad saavad meid aidata enam jaolt siis, kui me ise abi küsime. Nad sekkuvad üldjuhul meie ellu ainult sellisel juhul, kui inimesel pole veel aeg lahkuda, kuid ta elu on ohus.

Siinkohal on mul alati tore meelde tuletada inimeste lugusid, kes on olnud nt raskes liiklusõnnetuses ja elulist abi saanud inimeselt, kes ilmus eikuskilt ja kadus sama kiiresti, kui kohale jõudsid meedikud või teised inimesed. Ja millegipärast elu kõige raskematel ja valusamatel hetkedel, isegi kui me ei usu mitte ühessegi iseloomuliku jõudu, me palvetame. Ma usun, et see toimub instinktiivselt. Me ei ole siia ellu tulnud üksinda. Meil on abilised kaasas. Ja lisaks rasketele hetkedele toetavad nad meid täiesti igapäevaste küsimuste/valikute juures.

"Kuidas sa nendega suhtled?"
Minu jaoks on nad nagu vanad sõbrad, kellega suheldes ei pea ma kasutama konkreetseid meetodeid. Kui mul on soov või palve, siis ma lihtsalt korra keskendun ja mõttes palun, täiesti vabas vormis. Võib paluda ka kõva häälega. Mina suhtlen nendega mõnikord ka kirjalikult. Seda teen ma raskematel aegadel, kui mul jookseb juhe täiesti kokku. Siis ma lihtsalt kirjutan küsimuse ja saan vastuse (mida ma ka panen kirja). Võib kõlada sürrilt, aga hiljem neid ridu lugedes näen selgelt, et iseendale ma ei oskaks niimodi nõu anda.

"Äkki mu palve on liiga tühine võrreldes kõikide muude katastroofidega maailmas?"
Inglite maailmas pole mõistet "aeg" ja "ruum". Isegi, kui sa palud peaingleid, siis nad saavad olla korraga mitmes kohas ja aidata igatüht, kes nende poole pöördub. Sinu enda kaitseinglid aga ongi täiesti sinu omad ja sinu nö käsutuses. Nad ootavadki, et sa paluksid ennast aidata, siis nad saavad sinu heaks midagi teha ja tunnevad ka ise ennast paremini, et ei istu su õlgadel tegevuseta :)

"Mis palvetega ma siis ikkagi võin inglite poole pöörduda?"
Minu üks viimastest palvetest oli Kristoferile turvatool vanaema autosse. Tahtsin kasutatud, Maxi Cosi oma ja max 50 eur. Haapsalus niisugusi asju müüakse järelturul üliharva ja Tallinnast ei viitsinud orgunnida. Inglitelt palusingi, et tuleks niisugune turvatool Läänemaalt. Paar päeva hiljem, täiesti juhuslikult sattusin FB müügikuulutusele, kus müüdi täpselt niisugust tooli, nagu mul sooviks oli. Voila! Olen saanud endale koolitusi, peokleite, kohtinguid ja lapsehoidja. Vastuseid sisemistele tunnetele ja suuna, kuhu mis ajahetkel pean liikuma. Ehk siis küsida võib kõike!

"Kuidas need asjad siis juhtuvad?"
Kogu asja võlu on kontrollist loobumine. Kui sa esitad palve ja palehigis ikka surud teemat edasi andmata võimaluse inglitel asja omal viisil (ehk sinu jaoks parimal viisil) lahendada, siis tihti ei tulegi tulemust. See on ka üks levinuim põhjus, miks inimesed ei saa vastuseid. Sa pead oma kaitseingleid usaldama. Nö tellimust sisse andes pead sa kontrollist vabanema ja usaldama, et see, kuidas nemad seda korraldavad on sinu jaoks parim. Teine tähtis punkt siinkohal on iseenda vastu ausaks jäämine. Kui su soovid tegelikult kahjustavad sind ennast, siis inglid tihti ei kipu neid täitma. Või kui sa tahad liiga kergelt antud olukorrast välja pääseda. Kui mul poja öösiti ülihalvasti magas, siis ma palusin kuid pea iga öö abi, aga seda ei tulnud. Ma ei saanud aru, miks just selles küsimuses nad ei aita mind. Lõpuks, läbi kümnete magamata ööde jõudsin ma selleni, et ma pidin nägema selle ahastuse ja valu taha, mis iga öö mind saatis. Ma pidin selle õppetunni vastu võtma, mitte inglite abiga kiiresti põgenema sellest olukorrast. Ja kui ma sellest aru sain, siis oli päevade küsimus, kui mul poja ööuni lahenes.

"Kuidas ma saan aru inglite sõnumitest?"
Inglid suhtlevad meiega märkide teel. Minu kaitseinglitele meeldib saata mulle numbrilisi märke. Mul on telefoni internetis salvestatud leht, kus on olemas numbrikombinatsioonide tõlgendused ja iga kord kui ma näen nt 444 või 777, siis ma märkan, mis mõtted mul sel ajahetkel on ja piilun telefoni, et saada tähendust. Tihti ongi sel hetkel su mõttele või tundele vastus märgi näol. Mõnikord saadavad nad mu teele huvitavaid inimesi ja teine kord on lihtsalt tugev teadmine, et ma pean sinna minema või seda tegema, mis osutub hiljem õigeks valikuks.

Oeh, ma võiksingi sellest teemast kirjutama jääda. Aga ma ei hakka ümber kirjutama Doreen Virtue raamatuid "Tervenemine inglite abiga" (huvilistel soovitan alustada sellest)  ja "Inglite sõnumid".


Su kaitseinglid ootavad, et sa nende poole pöörduksid!

No comments:

Post a Comment