June 5, 2014

hingesugulusest ja tingimusteta armastusest läbi minu silmade ja kogemuste

Sõidan mina toidupoodi ja inspiratsioon tuleb justkui eikuskilt. Nüüd laps uinunud, toidukotid lahtipakimata ja mänguasjad koristamata panen kiiresti kirja mõtted, mis viimase paari tunni jooksul on mu filosoofiatooni üleval hoidnud. 

Alustasin fb postitusega:
"Kuidas aru saada, kas sa armastad inimese hinge või isiksuseomaduste kooslust, mis haakub sinu põhimõtetega? (see teine pole mitte vähem tähtis) Osade inimeste hingesid armastame me ka siis, kui isiku tasandil teatud jooned ei ole meile vastuvõetavad. Tihti on need meie lapsed, vanemad, õed-vennad ja ka mõni partner, kellega isiku tasandil koosolemine ei ole võimalik või ei ole soovi, kuid hinge tasandil on hoolimine ja armastus jääv.",
kuid tundsin, et tahan lisada midagi veel.

Aina enam ja enam räägitakse sellest, kuidas tuleb kõiki tingimusteta armastada. Mina tahan alati siinkohal vastu hüüatada: "Aga ennast ja enda vajadusi ei tohi ju unustada!" Palju kirjutised on täpselt niisugused, nagu oleksime kõik valgustunud inimesed (või vähemalt peaksime need olema/sinna pürgima), kogu maailma ja kõiki inimesi tingimusteta armastama ja aktsepteerima, ainult ilusaid ja positiivsed mõtteid mõtlema; kui keegi meile haiget teeb, siis alandlikult tänama õppetuni eest jne jne Ilus filosoofia, kuid päriselus on sellest vähe kasu mu meelest.

Mina üritasin ka üks aeg täpselt nende soovituste järgi elada ja ei jõudnud mina kuskile, sest eitasin täiesti oma inimliku olemust, enda vajadusi ja eripärasid. Me siiski oleme kõik erinevad isiksused, igalühel omad tugevused ja nõrkused, vajadused ja eelistused. Tõesti, isiksuse taga on meil kõigil hing, kes suudab kogeda tingimusteta armastust, hingesugulust ja täieliku aktsepteerimist (nende jaoks siis, kes sellisesse hingeteooriasse usuvad), kuid igapäevaselt oleme me nö isiksuse energias ja see on täiesti ok. Täiuslikkust pole vähemalt planeedil Maa olemas ja ka see on ok. Muidu poleks meil siin Maamunal midagi õppida, kui oleksime kõik täiuslikud, tingimusteta armastavad inimolendid. Kui igav oleks, onju :)

Arendades edasi oma kirjapandud mõtet: 
Inimesed peaksid kindlasti õppima ennast tundma- nagu ülevalpool öeldud enda tugevusi ja nõrkusi, vajadusi ja elupõhimõtteid. Sellele tuginedes peaksime valima ka partnerit/elukaaslast, et elu mööduks võimalikult õnnelikult ja tasakaalukalt. Tihti aga ei tunne me ennast ja meie eluteele jõuavad erinevad partnerid just iseenda sügavusi õpetama ja tihti, kui õppetund õpitud, lahkuvad meie elust. Mõnega on side pea olematu, kuid mõne teisega jääb see sügavaks ka siis, kui me inimestena elus enam kokku ei puutu.

Minul on kogemus, et väga tugev hingeline side võib jääda siis, kui inimest ei ole enam meie seas. Hingeline armastus võib jääda ka siis, kui oled vabatahtlikult inimese vabaks lasknud ja pole aastaid suhelnud. Ja see sügav side võib olla ka siis, kui su süda on tükkideks raiutud- hingetasandil aga ikka suudad kogeda soojust ja armastust selle inimese vastu. Usun, et niisugustes olukordades on tegu hingesugulastega (kui leierdatult see sõna ka ei kõlaks, ei oska ma muutmoodi seda hetkel nimetada).

Kui suudame kasvõi korraks panna kõrvale oma isiksuse tasandit, oma valu ja pettumuse, kontakti puudumist selle inimesega- siis hingetasandil on need inimesed alati meie lähedal ja tekitavad mõnusalt sooja tunde. Niisuguse tunde, et läheks ja kallistaks- aga teine vaataks kindlasti väga imestunult, kui nt aastaid  pole inimesega rääkinud ja siis ma tulen kallistamisooviga :) Ja eks see kontakt hingetasandi armastusega on suhteliselt hetkeline ja ka see on ok. Ilus, kui suudame üldse, kasvõi hetkeks kogeda niisugust tingimusteta armastust.

Ja palun, ärge üritage iga hinna eest kogu aeg selles tingimusteta tundes olla- kõike tingimusteta aktsepteerida, püüda olla kogu aeg õnnelik, võimalikult paljudele meeldida jms. See viib ainult sügavasse tupikusse, kust tagasitee õppetunnid on rängalt valusad.

Nagu kõlab ka ütlus: "Teekonna lõpus on alati KÕIK hästi. Kui kõik veel ei ole hästi, siis sa pole veel lõppu jõudnud." Ja ma arvan, et pole mõtet sinna lõppu ka kiirustada, sest siis on lõppenud ka see põnevalt ebatäiuslik elu.

1 comment:

  1. Tingimusteta armastus.. Minu meeltest on see viimasel ajal korduvalt läbi käinud. Kuulan, mõtlen, kordan, mõistan ja usun! :)

    Küll aga ei ole mina seda kunagi võtnud selliselt, et pean igaühte tingimusteta armastama. Vägivalda ma ei tolereeri.. ma ei suudaks mõeldagi, et püüan tingimusteta armastada kedagi kes mu lähedastele või kellele iganes liiga teeb. Mis ei ole tolereeritav, ei tohiks olla ka armastatav.

    Minu jaoks on tingimusteta armastus valikuvabaduse mõistmine. Vabadus valida mida või keda Sa oma elus tingimusteta armastad.

    Mina hakkasin seda enda meeli mõistma alles äsja kui avastasin end ootamatult seotud ühe väga ammuse sõbrannaga keda tean juba enam kui 11 aastat. Meil on alati olnud omavahel keemia.. väga tugev, seletamatu keemia. Ma ei ole kunagi mõelnud, et meie vahel võiks midagi enamat välja tulla.. ma mõtlesin ja uskusin, et Tema ei ole tüdruk, keda ma kunagi oma vanematele tutvustaksin. Mõtlesin nii, sest olin rumal.. Eirates aastakümmet kestnud tugevat keemiat, eirates seda, et me oma hingeliselt ja isikuomadustelt nii hästi sobisime.. Ma ei osanud olla avatud tingimusteta armastusele. Võib öelda, et valisin endale kaaslast, arvestades oma lähedaste/ perekonna arvamust. Arvestades peamiselt silmale nähtavaga.

    Sellel imelisel neiul on 2.5 aastane poeg eelmisest suhtest, päris suurt osa tema kehast katavad tatoveeringud, ta erineb teistest oma julguse poolest ja eristub linnapildis kõigist juba ainuüksi oma ebaloomuliku juustevärvi (värvitud) või vahel lausa veidrate kontaktläätsete poolest. Tal on julgust eristuda, sest Tema ei hooli, mida teised temast arvavad. Temal on oluline olla harmoonilises kooskõlas iseendaga. Ta kõnepruuk ei ole päris selline nagu minul kui suurel dzentelmenlikul etanolil.. Meid kahte on vahel väga raske kõrvutada kuna mina kannan meelsasti ülikonda, tema aga mustavalge triibulisi või ruudulisi retuuse ja muud silma karjuvat (karjuvat- aga enamasti heas mõttes) :)

    Väliselt, me ei sobi võibolla enamik ajast juba ainult oma riietusstiili tõttu kokku.. Silmale nähtaval tasandil oleme me nagu öö ja päev.. Ja siin ongi koht.. kus olen mõelnud, kuulanud, korranud.. mõistnud ja jõudnud uskumusele, et nähes inimeses silmale nähtamatut, võid leida end harmoonilisest suhtes ka inimesega kellega seda pinnapealselt vaadates eales ette poleks kujutanud. See saab olla nii, kui mõistad tingimusteta armastuse võlu! :)

    Mõttekäik läks vähe pikale kuid ehk mõistad mida silmas pean.

    ReplyDelete