May 4, 2014

8+2 kohta, kuhu ma plaanin suvel jõuda

Vaatasin eile ETV2st väga põnevat dok filmi projektist "Metsik loodus". Projekti eesmärgiks oli lapsed telekate ja arvutite tagant välja saada, õue värske õhu kätte. Projekt viidi läbi Londonis. Isegi sünnitusmajades jagati vastsündinud vanematele infolehti, et ka beebisid võiks viia välja värske õhu kätte (tundub, et seal pole see väga levinud). Meil Eestis pole see vast probleem, sest meie beebid magavad väljas ka südatalvel. Point oli see, et laps areneb kõige rohkem läbi mängu ja väljas saab tekitada spontaanseid mänge- roni puu otsas, peida ennast põõsastes jms Ning et suhtumine keskkonda algab väga väiksest peale. Et kui meie uus põlvkond on kogu aeg toas pilk naelutatud ekraanile, siis ei arene neist just kõige keskkonnasõbralikumad ja sotsiaaloskustega täiskasvanud.

Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada; see saade oli lihtsalt ajendiks :) Eks kodunt  kaugemale minekuid peab praegu parajalt planeerima ja väikse lapsega on see ettevõtmine (kuigi Kristoferi-suguse lapsega ei ole see midagi hullu). Laps piirab valikuid, kuhu minna ja mida teha. Trajektoor peab jääma mõistlikule sõidukaugusele, meie mõistes siis Tallinna ja Haapsalu lähedased alad. Tänapäeval on meeletu valik kohti ja üritusi, mida suvel külastada. Õnneks laps kitsendab natukenegi seda ringi. Nii ma mõtlesingi koostada väikse nimekirja , kuhu me tahame Kristoferiga see suvi jõuda. Natukene lubaduseks endale, et ma ei jääks mugavustsooni Kakumäe rand-Tabasalu loodusrada ning uudistamiseks ka teistele.

1) Paldiski linn ja pankrannik- see linn on mulle alati palju küsimusi tekitanud ja sealne pankranniku vaade on imeline! Nii ma siis mõtlesingi, et läheks kärutaks sealkandis. Loodan, et see on turvaline ja et Paldiski linn on samasugune väikelinn nagu kõik teised.

2) Klooga rand- sealt olen ma vaid mööda sõitnud ja tean ka seda, et kunagi oli see väga tuntud kuurort, kus käidi puhkamas.

3) Peraküla rand- no mind tõmbavad nö metsikud rannad ja väljasõidud mere äärde, kuskile linnast eemale. Nõva kant ja loodus on lihtsalt imelised!

4) Haapse/Kaberneeme/OKO- sinna olen ma sattunud viimastel aastatel päris tihti igal aastajal ja alati olen mõelnud, et nii vahva, kui saaks seal suvitamas käia. Elu mängis mulle kaardid niimodi ette, et Haapses oli see võimalus suvila näol olemas. Loodan, et satun sinna veelgi.

5) Pärnu linn- isegi kui ma pole enam esimeses nooruses ja lisaks veel lapsega, tahan ma ikka see suvi minna Pärnusse, käia rannas, jalutada parkides ja süüa tüki kooki Supelsaksades. Sünnilinn ikkagi!

6) Haeska linnuvaatetorn- see on koht, kuhu ma sattusin esimest korda täiesti kogemata, kui otsustasin Pärnu-Haapsalu põhimaanteel jälgida seda pruuni silti, mis näitab vaatamisväärsust ja keerasin ära kõrvalteele. Nüüd olen seal käinud kaks suve järjest. Ega seegi suvi halvem ei saa olla. Loodus ja ilus vaade on seal garanteeritud.

7) Vähemalt üks vabaõhukontsert- praegu mõtlen, et see võiks olla Käsmus Viru folgil. Kuidagi alati on tundunud sealne õhkkond väga hubane. Tuled oma tekikese ja söökide/jookidega ja naudid suurepäraseid esinejaid mere ja päikseloojangu saatel. Aga ma ei ütle ära ka rohkematest kontserditest!

8) Algallika Matsalu looduskaitsealal- seal toimub septembri alguses üks eriline sündmus :)

ja loomulikult minu paiksed kohad: 

9) Haapsalu linn, vanalinn ja kohvikud. Samuti kohustuslik Joogavestival ja Valge Daami Päevad.

10) Tabasalu loodusrajad, imeliselt tervislik ja läbimõeldud Rohujuure kohvik ja minu kodu.


Tee ka sina oma nimekiri kohtadest, kuhu tahad suvel kindlasti jõuda. Ja vali välja vähemalt üks koht, kus sa pole kunagi käinud!

2 comments:

  1. Igal kevadel ma koostan endale listi, kus tahan käia (olen pärit lõunaeestist) mul on tunne, et seal on rohkem käimiskohti.. Ja siis sügisel vaatan, et olengi korra Pärnu, Haapsalu, Paldiski jõudnud :)
    (Paldiskis on tõesti mingi salapära)

    ReplyDelete
  2. Lihtsalt kuidagi sattusin lugema Su blogi. Ja oma suureks rõõmuks avastasin, et oled käinud Haeskas :) Ma nimelt elan selles imelises väikses kohakeses. Nii tore kokkusattumus :)

    ReplyDelete